Generalnie do wyboru przewidywane są trzy możliwości: Plan P i Plan E (w czterech wariantach) dla biznesu oraz Plan K dla sektora edukacji.

Office 365 Plan P (koszt wynosi 6 USD za użytkownika za miesiąc) kierowany jest do specjalistów (profesjonalistów nie tylko zajmujących się technologiami informatycznymi w sensie stricte) oraz do małych firm, których potrzeby przetwarzania danych nie przekraczają 25 użytkowników. Za pomocą tej skonsolidowanej i dobrze wyważonej usługi można używać poczty i kalendarza (limit 25 GB pojemności), aplikacji webowych, witryn w celu wymiany danych i współpracy oraz komunikatora.

Office 365 Plan E (koszt wynosi, zależnie od wybranego wariantu, od 10 do 27 USD za użytkownika za miesiąc) to najbardziej rozbudowane pakiety możliwości, oferowane w czterech odsłonach, zależnych od wielkości i potrzeb firmy.


Plan E1 (najbardziej podstawowy), za który zapłacić trzeba tylko 10 USD za miesiąc za jednego użytkownika to możliwość wykorzystania:

  • zaawansowanej administracji użytkowników i zasobów, potencjalna integracja z systemem Active Directory (przydatne zwłaszcza dla przedsiębiorstw posiadających własną rozbudowaną infrastrukturę informatyczną lub zamiar przejście do systemu mieszanego, czyli część funkcjonalności wędruje do chmury a część zostaje lokalnie – w siedzibie firmy – lub po staremu, czyli niezależnie od lokalizacji, pewne usługi są dalej poza systemem Office 365)
  • poczty, kalendarza, kontaktów i zintegrowanego podsystemu archiwizacji – wszystko w obrębie wielkości 25 GB
  • witryn umożliwiających współdzielenie zasobów (dokumentów i informacji różnego typu)
  • komunikatora video pozwalającego na spotkania online
  • systemów antyspamowych i antywirusowych wchodzących w skład Microsoft Forefront Online Protection dla Exchange i Sharepoint
  • prawa do korzystania z zasobów własnych serwerów (Exchange, Sharepoint i Lync)

Plan E2 (tylko trochę bardziej rozwinięty w stosunku do poprzednika), za który zapłacić trzeba 16 USD za miesiąc za jednego użytkownika, poza wymienionymi powyżej, dodatkowo umożliwia wykorzystanie:

  • przeglądanie dokumentów i ich podstawową edycję

Plan E3 (wydający się być najbardziej optymalnym dla większośći przedsiębiorstw), za który zapłacić trzeba 24 USD za miesiąc za jednego użytkownika, poza wymienionymi powyżej, dodatkowo umożliwia wykorzystanie:

  • pełnej edycji dokumentów i pełnego zestawu pakietu Office Professional Plus
  • publikowania baz danych Access, współdzielenia arkuszy Excel oraz plików stworzonych za pomocą pakietu Visio czy InfoPath
  • zaawansowanych funkcji archiwizacji
  • nielimitowanej wielkości pojemności konta mailowego oraz implementacji usługi voicemail

Plan E4 (pakiet, w którego zakres wchodzą wszystkie potencjalne składowe usługi), za który zapłacić trzeba 27 USD za miesiąc za jednego użytkownika, poza wymienionymi powyżej, dodatkowo umożliwia wykorzystanie:

  • maksymalne wykorzystanie usług typu voice, w praktyce pozwalających na rozszerzenie funkcjonalności lub nawet zastąpienie tradycyjnej centrali telefonicznej (oczywiście nie tylko analogowej ale i cyfrowej)

Plan K to kierowany do sektora edukacji, to usługa posiadająca atrybuty funkcjonalności Planu E, wraz z tymi samymi gwarancjami niezawodności i wsparcia, dodatkowo rozwijana pod kątem potrzeb kadry pedagogicznej i studentów. Generalnie za pomocą tego wariantu zainteresowani będą mogli korzystać z pełnego dobrodziejstwa Office 365, czyli poczty i kalendarza, wymiany, składowani i współpracy z danymi oraz komunikacji (Exchange Online, SharePoint Online, Lync Online, and Office Professional Plus).


Office 365 – kamyki:

  • Możliwość przechowywania, udostępniania i pracy grupowej nad dokumentami najbardziej rozpowszechnionego pakietu aplikacji biurowych. Zależnie od wybranego planu istnieje możliwość przeglądania, edycji podstawowej lub zaawansowanej dokumentów Word, Excel, PowerPoint i OneNote. Starym, ale dobrym pomysłem, bazującym naturalnie na wykorzystaniu mechanizmów, jakie oferuje Sharepoint, jest możliwość szybkiego tworzenia współdzielonych witryn dla dynamicznie powstających zespołów pracowników w obrębie organizacji (błyskawicznego opublikowania witryn firmowych, zespołów etc. za pośrednictwem szablonów)
  • W pełni funkcjonalna obsługa poczty i kalendarza. Dostęp do zasobów oraz poczty i kalendarza z wielu przeglądarek internetowych (Microsoft Internet Explorer, Firefox i Safari) oraz z poziomu systemów operacyjnych PC (Windows) lub Mac.
  • Najwyższa niezawodność w pełni działającej usługi, wynosząca 99,9 procenta (gwarancje firmy Microsoft poparte są zapisem o zwrocie kosztów ewentualnych strat poniesionych w wyniku awarii systemu)
  • Możliwość wykorzystania komunikatora internetowego zdolnego do zestawiania rozmów audio i video (Lync 2010)